The start of something new

Fredag. Innebär 1 timme kvar på jobbet innan jag packar ihop och gör helg för denna vecka. Då ska jag iväg till moster och köpa ett nytt puder för er som vill veta. Sen upp och hämta Jaro som är hos sin dagmatte idag för första gången. Fick ett mms och då låg han och sov på altan, så han har det bra minsann. Efter det ska jag hemöver och fixa stallet. Kanske hinner tömköra Maje innan det bär av ner mot Birsta. Där måste diverse saker inhandlas. Tex flexilindor och kompressorer, Doris har gjort illa sig på kronranden så jag vill gärna lägga om bara så de inte kommer in nå skräp där.

I onsdags var det dressyrlektion. Vi jobbade med bakdelsvändningar och sedan la vi till galopp ur bakdelsvändningen. Det var Doris duktig på, tyckte hon. För jäklar anoda vad hon laddade upp bakdelen. Hon byggde ett jävla tryck kan jag tala om. Men det gick bra och sista gången åt höger vände hon skitbra för att sedan vänta på min signal om fattning. Annars brukar hon ta lite saken i egna händer och bestämma själv vad hon tycker att vi ska göra.

Igår var det hoppning. Även här byggde hon ett jävla tryck, mest för att hon blir taggad då det är massa hinder på banan. Hon tror att varje hinder man rider mot(runt/förbi) är ett hinder man ska hoppa. Men jag måste säga det att från början var hon lite vilsen och rusade mest. Men, mot slutet då vi hoppade en liten bana så kunde jag till och med inverka i galoppen. OCH hon tog rätt galopp efter VARJE hinder! Det mina vänner händer mer sällan än ofta. Tänk att så lite kan göra så mycket.

När jag kom hem så tog jag med Jaro, Doris och Maje på en kvällspromenad.

Idag ska som sagt båda hästarna motioneras. Doris kanske jag bara joggar lite på banan. Men Maje skulle behöva tömköras på lägdan idag så hon för jogga en stund. Men, jag får se vad som hinns med! Ska vara i Timrå runt 18:00, för MH.

Inget godis blir det ikväll heller.. Det är lördag imorgon. Då skall det ätas gosse! Munkar i all oändlighet! Eller nått sånt.

Vi åt Kina idag med jobbet. Och jag mår illa som en gris. Så jag ska försöka överleva sista timmen nu. Och även resten av dagen!

Och med den rubriken tror jag att jag fångade dom flesta. Synd för er att det inte blev mer djupt än så!

BYE!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0