piss å skit å helvete

Blöööäh. Typ så kändes dagens pass På Lillan. Alltså hjälp. Hon var överallt. 

Testade hennes raka bett. Variation är ju bra osv. Kanske var det eller så var hon helt enkelt Bara jävligt pigg. Eller så börjar övningarna släppa på spänningar och hon känner sig loss å ledig. Eller så är det att hon är lite svagare just eftersom hon börjat använda musklerna riktigt. Ja man kan analysera till dödagar. 

Vad som var fel? Jaa... Alltså egentigen Inget.  Så jag borde inte vara så besviken. Men idag kändes det verkligen som "vafan håller jag på med, jag kan verkligen inte detta". Som jag sagt tidigare så då jag rider Belissima så känner jag mig så satans värdelös. Verkligen att jag absolut inte kan rida. Jag vet inte hur man hör. Jag vet inte hur jag får henne i fin form och jobba med kroppen. Ja ni hör ju. Dagens pass drar vi bara ett streck över, tror jag.

Hon var så jävla på. I galoppen så vill jag kunna ge tygel. Då drar hon. Nej okej hon drar inte men hon lägger i en högre växel Och sen är det bara meepmeepwroooooom! Så jah vet inte om det är ett nytt läge vi ska leta efter eller vad jag ska göra. Jah vill ju inte att hon ska springa. Men jag kan inte förhålla för mycket för då går hon uppåt. Ja.. Det är fasen inte lätt med ett krutpaket.

Skänkelvikningarna var riktigt fina! Hon lossade Och kom ner i formen istället för att bli hög och spänd. Så allt var inte skit Och piss Och helvete. 

La in lite förvänd. Gick åt helvete. Eller ja, hon bytte heeeela tiden. Så jag överdrev hjälpen genom hela bågen. Då jäklar gick det minsann. Så då släppte vi det.

Programmet idag Gick super hela vägen ända tills vi fattade vänster galopp. Hon tog rätt. Men efter 3 språng Gick hon uppåt och studsade och bytte. 3ggr tog vi om den svängen. Fick låta henne gå på lite mer. Det är i vänster jag upplever att hon blivit mer galen. Det stämmer om det jag tror ang att övningarna lossar ngt i hennes kropp så hon får jobba annorlunda. Så hon fick gå på lite. Höger galoppen gick super ända tills jag skulle minska från mellangaloppen. Då bytte hon. Angenämt problem med en häst som byter hejvilt..... vi tog inte om den faktiskt. Eftersom ökningen var skitbra i sig. Travlängningen efter långsidan Fick vi till bra som satan Idag. Och uppridningen var också bra idag. 

Så varför sitter jag här och självömkar? Vi har hittat ett nytt läge där Barbro måste stärkas Lite. Kanske dags att boka in en lektion för någon annan än Marc för att få hjälp lite oftare än 1 gång i månaden. Och bra att ha någon att bolla tankar med som jag kan kommunicera ordentligt med såklart. 

Imorgon har Belissima vilodag. Jag är så sugen att rida ett till pass bara för att få en bra känsla. Men nja. Ska jag följa schemat Så är det vila och sedan uteritt På tisdag. Jag skulle kunna skritta ut en sväng Eller promenixa. Massera röva Och göra övningar ska vi göra ialf. Ja vi får se. Annars får jag bita i det sura äpplet och vänta tills onsdag För dressyr. Känns som tusen år dit dock.... 

Imorgon ska Doris till veterinären. Hoppas det går bra! Är inte supernojig eller nervös faktiskt. Det är som det är. Det blir som det blir. Tråkigt med lång konvalesent Men isåfall blir det så. Tråkigt om vi inte kommer komma tillbaka dit vi var på väg. Men ja. Då är det så. En sak vet jag ialf. Och det är att Doris aldrig skulle kunna skrota i hagen. Hon skulle inte må bra av det. Och detta har jag och mamma pratat om så många ggr. Så skulle hon få en sådan diagnos så är det tyvärr slut på vår tid. Låter sjukt grymt jag vet. Men hon är verkligen en arbetsmyra och trivs inte alls med att bara gå i hagen. Hon blir dum mot dom andra och klättrar efter väggarna. Ja hon trivs verkligen inte helt enkelt, tyvärr.

Nu ska jag gå och duscha och tvätta håret. Så jävla tråkigt. Jäklar vad negativ jag är nu känner jag! 

Sorkas Får stå för bilderna Idag. 
Nej jag orkar inte vrida bilden. Vrid huvet ni, bra med stretching!

BYE!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0