Inget gjort

Idag. Fick bli en lugn dag. Jag har inte fått något vettigt gjort känna det som, haha! Vi skulle ha hämtat hö och spån men det regnade så vi sköt upp den idén till imorgon.

Jag började dagen med en kopp kaffe och värktabletter. Råkade igång lagomt tills hästarna fick lunch. Därefter började jag med stallet. Och tog tillfället i akt att plocka i sadelkammaren. Det är ett sånt jobb som man inte riktigt hinner med jämt och sånt som glöms bort lätt. Täcken veks och flyttades om. Jag putsade stövlar och träns. Jamen Nivet lite såntdär lugnt jobb som är lagomt då varenda muskler gör ont.

Vet ni vilka muskler man använder för att ta på sig ett par byxor? Det gjorde inte jag förrän imorse, hahah! Åh det gör så ont överallt,haha! Men ffa i höften! Vettefan om jag sträckte höftböjaren igår. Men något i höften gör så in i helvete ont då jag går eller rör mig så det är inte klokt gosse!

Belissima fick en promenad. Och sen va min höft färdig för dagen så Doris fick vila. Inte enligt planeringen. Men min planering igår var inte att flyga åt helvete heller så. Belissima var jättelugn. Vi lunkade fram i lagom fart. Hon hade även utbrott i hagen imorse sa mamma. Fullt ös och bocka/hoppa. Lillräkan där!


Imorgon räknar jag med att vara fot for fight och rida Belissima och Doris. Vi får väl se. Men det är min plan. Hö och spån ska hämtas. Jag ska tvätta kläder. Jag ska rensa belissimas hage. Ja ni hör. Ingen sovmorgon för mig direkt! 

Mammut ha bakat idag. Så jag har ätit både ogräddade  bullar och gräddade. Det är fan godast ogräddade alltså. Tydligen var det saffranspremiär iår också!

Dessa små råttor har haft soffläge mest hela dagen. Förutom då dom får fnatt och rejsar överallt...

BYE!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0