Lite wild and crazy!

Här har det ekat tomt. Vi lever! Har varit lite kaos med mobilbyte osv. Glömde inloggningen hit osv. Jamen ni hajjar!

Hästarna har fått vinterpjucks och marken har frusit så det är stenhårt överallt. 

Denna period innan snön tycker jag är jobbigast. För då måste jag åka iväg till ridhus flera ggr i veckan för att kunna arbeta hästarna.

Belissima fick åka till svedje i lördags där vi joggade lite i alla gångarter. Kravlöst. Enda kravet jag hade var att hon inte behövde springa som en galning. Men annars så bestämde hon tempo själv. Massor med variation av allt helt enkelt.

Doris håller på att stärka och vänja sina ben vid den hårda marken. Så igår fick hon jogga lite i trav och galopp trots hård backe. Variation av underlag är bra! Sedan har vi varit i svedje och tränat lite. Jag jobbar på att lossa hennes vänstersida och med den samlade galoppen. Allt för att stärka henne. 

På onsdag ska vi preliminärt åka med båda hästarna till svedje också ska Ingela känna på Doris. Belissima får följa med då såklart men hon skrittar ju mest. Lite trav och galopp ska vi dock känna på! 

Så himla kul att vara på g igen med henne! Hade glömt hur häftig hennes galopp är. Men jag stod upp i lätt sits under hela galopperna så vi är snälla nu i början av belastning av hennes kropp. 



Detta är rätt fränt, jag leder liksom bara in henne på en stor volt med lösa tyglar och hon sätter automatiskt under sig såhär mycket. Jag ber liksom inte om det utan här rullar vi bara på. Förstå när hon är stark och man kan sätta massa tryck i henne?!











Ikväll får vi se om jag åker med lillan till svedje eller om det blir promenixjogg. Vi får se! Doris passar nog bra med en vila idag också ridhuset imorgon och onsdag.. Ja vi får se. Känns konstigt att inte ha en fast plan denna vecka. Känner mig lite wild and crazy;) men så blir det då onsdagen är väldigt preliminär pga de är pappa som ska köra. Vädret hotar med regn på onsdag och då måste pappa sanda så alla kommer fram liksom. Så ja, denna vecka är fram tills onsdag väldigt wild and crazy!

BYE!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0