Pain!

God afton gullpupper!

Kan ni tänka er att jag var på G att flyga av igår igen? Ska berätta om det imorgon. Likaså om Doris joggingtur. 

Idag fick Doris vila och Belissima fick en promenad. Hon har typ lymfangit i ett ben, bara på insidan. Men är inte halt. Så promenix är ju bara bra. Vet inte vart hon fått det ifrån men man känner typ små krustor/skorpor så gissar att det kommer därifrån? Lite orolig dock eftersom det kommit efter hon kastade av mig. Men samtidigt så går ju svullnaden ner då hon rör sig? Så ja.. Vi skulle avvakta ialf och blir det värre återkomma också får hon käka lite antiinflammatoriskt.  Got to love equestrianlife....

Lastade ur transporten ikväll, allt hö. Alltså vet ni vilken träningsvärk jag har i hela kroppen efter flygturen? När man bär hö så är det tuttmusklerna som jobbar kände jag idag. Och inatt vaknade jag varje gång jag skulle vända mig för det gjorde så satans ont överallt, haha! Så vill ni ha en bra genomkörare för hela kroppen så kör en avramling med ett desperat försök att hålla er kvar, ehehehhe! Knät värker om jag stannar i ett läge för länge, så jag får som ändra hela tiden. Foten känns idag helt fuckad. Något knakar och då jag rör på tårna. Men vad gör det om hundra år? Imorgon hoppas jag att jag vaknar utan träningsvärk. För imorgon  ska Doris jobbas på banan och Belissima får jag se om jag skrittar eller promenixar. Mest säkert är ju att promenixa. Då är jag säker på att jag inte flyger av och jag är säker på att hon bara skrittar.

Doris fick bara lite massage med lite liniment osv. Hon var så sur, då jag tog av täcket så var de vift på svansen och suröra. Jag störde kanske i maten;)

Såhär ser Doris skor ut efter ca 4v. Dags att sömma om tror jag?? Hovslagaren är nöjd, för detta visar att hästen används;)

BYE!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0