Så trött!

Tänkte bjuda på lite bilder från ikväll! Doris fick en joggingtur ute och hon var SÅ fin idag! Hon väntade, var rund och avspänd men aktiv i steget! Första traven så bara kände jag hur hela ryggen puttade upp mig och verkligen sviktade! Hon har ju känts lite slö osv. Så vi har ju haft en liten basic-period. Tror ändå jag kör vidare på detta imorgon på banan. Inga krumelurer utan bara basic och runda henne. Ska rulla bommarna så det är lite längre mellan dom. Då får hon träna på att hålla ihop med lite längre steg liksom. 

Såhär såg bogen ut för ja snart 3v sen. Det händer ju inte så mycket så snabbt. Men man ser att den börjar runda till sig, och främre bröstmuskeln börjar hamna mer på plats. Hon masseras nu innan vare ridpass i direkt anslutning till tränsning. Alltså jag klär på henne allt och även mig allt. Så masserar jag och sedan tränsar jag. Då har man liksom hjälpt muskeln att komma igång inför ridpasset. Hon har lite spänningar i högerbogen för hon smaskar varje gång jag masserar. Dock inte lika mycket som förut. Nu är det bara någon smaksning första minuten sen tår hon och sover typ!


Såhär ser bogen ut idag alltså. 

I brist på marinblåa lindor tar man svarta. Hur störande är det inte att en jävla blå linda är borta? Helt spårlöst borta! Får nog köpa nya. Marinblått är ju superfint och rätt lätt att matcha. Men svart är rätt snyggt det med. Vad är det man säger.. Allt klär en skönhet?;)

Alltså sötsnöreöra!

Belissima fick en promenad då mamma inte var hemma då jag tog in och borstade. Så vi sparar ridningen till imorgon. Och hoppas att jag får sitta kvar nu när jag väl är 75% hel;) Hennes lymfangit var i princip helt borta förutom lite lite vätska längst ner mot kotan så vi kör spritomslag en sista natt! 

Innan vi gick lindade jag frambenen. Känns som de skyddar bättre än reflexskydden. Safety first;)

Nu börjar det bli dags för dusch och hårtvätt. Uuuuh så jobbigt! Men imorgon är det fredag. SÅ skönt! I helgen har jag nog inget bokat. Känns rätt skönt det med! Men den lär fyllas upp ändå känner jag rent spontant. Hö och spån ska tex hämtas, belissimas hage ska mockas och hästarna ska motioneras. Det jag hatar just nu är ju denna jävla idé om att det ska finnas vintertid. Alltså det blir ju mörkt strax efter 15?! Jamenar kom igen! Vem vill inte ha en timme extra med dagsljus på eftermiddagen????

BYE!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0