T.G.I.F!!!

Idag är det fredag! Hur skönt?! Tanken god liksom!

Jag har panik. Eller njä jag kanske bara är nojig, men mer om det i ett inlägg som jag schemalagt tills lite senare! 

Igår åkte jag till ridhuset med Doris! Och ja.. För att inte ha gått dressyr på 5 dagar så var hon riktigt mjuk! Lite för mycket på G och hade inte riktigt tid att vänta. 

Vi jobbade med lite olika. Försökte få henne att vänta. Men valde sedan att låta henne gå på framåt, med bibehållen rygg och att hon skulle bära sig om hon skulle gå på. Fick väldigt trevlig känsla där efter en stunds galoppjobb med! Hon välvde liksom och mellanåt så kändes som hon hade mer luft under fötterna än hon brukar! Jobbade mycket med att variera formen också. För att kunna lägga ner henne med bibehållen bärighet. Det fick jag kvitto på att det hade fungerat i slutet då vi travade av!

Testade lite byten. Började som vanligt med de svåra. Vänster till höger. Efter flera orena tänkte jag till ordentligt. Vad händer? Gick in på en volt. Red förvänd. Bytte sedan till höger då jag verkligen hade henne med på hjälpen, lugn och välvd, ihop i kroppen osv. Och då bytte hon rent! Ser nästan ut som jämfota på filmen, men jag har pausat och kollat slowmotion och hon sätter ner nya ytter bak först. Åt vänster så bytte hon rent direkt, like a boss. Det ska bli skönt att få hjälp.  För jag tror inte jag vet om jag gör rätt. Visst, vi gör något och hon hamnar rätt. Men hon slår sig ur formen osv. Och jag vågar inte ändra något i nuläget. Utan nu väntar vi tills söndag och får hjälp och tips av Marc! 

Travade sedan av och då ville Doris självmant runda sig i en lägre form. Så något blev ju bra i slutändan liksom! 

Gårdagens puppa innan avfärd!

Idag ska jag hämta skären till klippmaskinen! Wiho liksom! Hon ska alltså klippas idag,  Doris. Sedan blir det nog bara en promenad längs vägen eller på lägdan. Är ju så knöligt i hagen nu iom att det frusit på och endast är tinat en stund mitt på dagen. Så då måste hon få skritta känner jag. Doris kommer älska att bli av med pälsen. Igår då vi kom hem och hon in i boxen så kastade hon sig efter väggen, som hon alltid gör då hon är blöt. Där har ni en häst som hatar att vara blöt i pälsen alltså!

Hämtade ut tränset från PS igår också! Det tragiska i det hela var att jag blev så ivrig då jag satte ihop det med mitt micklem att jag glömde sätta på pannbandet.... det såg jag då jag skulle tränsa innan avlastning vid ridhuset! Hahah åh vilken faaaaail!

Kunde inte låta bli att köpa detta.. Har suktat ända sen jag köpte kandaret! Go indigo heter det!

BYE!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0